Gå tilbage!

Denne side er sidst opdateret

[Aktiviteter] [Lokalforeninger] [Jubilarstævne] [Camping-træf]

[Hovedbestyrelsen] [Foreningens love] [Foreningens økonomi]

[Fødselsdagsfonden] [Hædersbevisninger]

[Persondata (GDPR)]

 Hvad og hvem er Militærpolitiforeningen i Danmark.

Militærpolitiforeningen i Danmark blev stiftet den 29. juni 1950, d.v.s at foreningen har fejret 65 års fødseldag i 2015! Vi har p.t. ca 1050 medlemmer, hvilket gør foreningen til en af Danmarks procentuelt største!
Ud over hovedforeningen er der lokalforeninger fordelt i hele landet, - nordjylland, vestjylland, østjylland, sønderjylland, fyn, vestsjælland, København og nu også sydsjælland og Lolland/Falster.
Militærpolitiforeningen i Danmark er fra januar 2003 medlem af DSL, - Danske Soldaterforeningers Landsråd. Dermed bliver antallet af tilbud til vores medlemmer større, idet medlemmer af Militærpolitiforeningen i Danmark kan deltage i DSL arrangementer.

DSL nyheder kan findes her: www.soldater.dk

Indmeldelse i Militærpolitiforeningen: klik her og udfyld skemaet!

Aktiviteter i MP-foreningen

Aktiviteter 2019

Til toppen af siden

Foreningens økonomi. Hvordan kontingent indbetales.

Ud over kontingentet er der på det udsendte indbetalingskort også mulighed for at indbetale en gave til Militærpolitiets Historiske Samling. Pengene går til den fortsatte udbygning af museet på Aalborg kaserner. Militærpolitiets Historiske Samling .

Til toppen af siden

Repræsentantskabsmøde.

Militærpolitiforeningen i Danmark indvarsler herved til ordinært repræsentantskabsmøde lørdag den 27. april 2019 kl. 11:00.
OBS! Ændring dette år! På Højmehus Kro, Holkebjergvej 63, 5250 Odense SV. Kør af ved motorvejsafkørsel Odense SV mod Assens. Drej til højre ad andet lyskryds og følg Gammel Højmevej forbi Harald Nyborg og Super Dæk og drej til højre!

Dagsorden iflg. Lovene således:
1. Valg af dirigent
2. Hovedbestyrelsen aflægger beretning for det forløbne år
3. Uddeling af Luffes Mindepokal
4. Hovedbestyrelsen forelægger det reviderede regnskab samt budget for det kommende år
5. Fødselsdagsfonden aflægger det reviderede regnskab
6. Souvenirboden aflægger det reviderede regnskab
7. Militærpolitiets Historiske Samling aflægger det reviderede regnskab
8. Hver lokalforening afgiver en kort beretning om lokalforeningens virke for det forløbne år samt orienterer om det kommende års planer
9. Fastsættelse af kontingent for det kommende år
10. Behandling af indkomne forslag
11. Valg af:
 a. Landsformand. (På valg er Ole Bech Kristensen)
 b. 3 hovedbestyrelsesmedlemmer. (På valg er Gert B. Jensen, Michael Kruse Nielsen og Flemming Steen Pedersen)
 c. 2 hovedbestyrelsessuppleanter. (På valg er Aksel Bo Ravn og Bjarne Askholm)
 d. 2 revisorer. (På valg er Tom Thomasen og Steen Ladefoged)
 e. 1 revisorsuppleant. (På valg er Erik Rasmussen)
12. Orientering om dato og sted for næste års jubilarstævne
13. Fastsættelse af dato og sted for næste års ordinære møde i repræsentantskabet
14. Offentliggørelse af skyderesultater og uddeling af skydepræmier
15. Eventuelt

Forslag til dagsordenens punkt 10 fremsendes til landsformanden senest 1. april, for at kunne blive behandlet.

Militærpolitiforeningen i Danmark byder på morgenmad fra kl. 10:00 til mødets start kl. 11:00. Vi glæder os til at se dig.

Ole Bech Kristensen

PS! Deltagelse i mødet kræver tilmelding! Kontakt lokalforeningen, hvor du bor!
Se mere her!

Til toppen af siden